MatchQ

Bij een aantal grote klanten in de KCC van Randstad België heeft MatchQ een pilot van drie maanden gedraaid. Deze pilot is gebaseerd op de pijlers:

  • Verhogen van performance
  • Verlagen van de uitstroom
  • Vergroten van het marktaandeel
  • Het inrichten van efficiënt selectieproces

Om van start te gaan heeft MatchQ per organisatie onderzoek gedaan naar de succesfactoren in de functie (profiling). De ene klantcontactmedewerker is namelijk de andere niet en voor het maken van een kwalitatief goede match is het belangrijk rekening te houden met zaken als het DNA & de bedrijfscultuur, manier van leidinggeven en de variatie in het takenpakket. Het definiëren van een organisatie specifieke norm helpt recruiters slimme en data gedreven keuzes te maken. Tijdens deze pilot zijn er branche gerelateerde assessmentreeksen ingezet om het gedrag, de skills en het taalniveau van de kandidaat meetbaar te maken. De resultaten die behaald zijn worden afgezet tegen een situatie voor en na MatchQ en vind je hieronder.

Kandidaten van Randstad geven MatchQ:

4,5/5

4.5/5

“Met de assessmentreeks van MatchQ krijg ik inzichtelijk welke baan bij mij past vanuit mijn talenten en competenties. Dit helpt mij solliciteren op basis van mijn skills in plaats van enkel mijn cv.”

Kandidaat

% Startende kandidaten

% Uitstromende kandidaten

“Het is het fijn de skills van een kandidaat meetbaar te maken voor en objectieve selectie. De rapporten van MatchQ zijn onderscheidend en verhogen de kwaliteit van instroom.”

Klant

Werving & Selectie kosten

15.972

bespaard

Verloopkosten

173.375

bespaard

Marktaandeel t.o.v. andere uitzendbureaus

37%

Voor MatchQ

77%

Met MatchQ

Customer journey

92 %

is positief

Functiegerelateerde reeks

Mooie stijl en filmpjes

Korte, duidelijke instructies

Toegankelijk

“Een compacte assessmentreeks, verassend goede resultaten vanuit overzichtelijke rapportages.”

Recruiter